Nieuwe provider ander e-mailadres

Veel mensen denken er niet aan maar als u wisselt van provider krijgt u ook een nieuw e-mailadres. De volgende tips helpen u om deze overgang tussen de providers zo soepel mogelijk te maken. En dan specifiek om mailproblemen te voorkomen..


Mail werkt niet meer na overgang nieuwe provider

De wet verplicht Nederlandse providers, zoals KPN, Ziggo, XS4ALL, TELE2, of Youfone om er maar een paar te noemen, de overgang tussen providers zo naadloos mogelijk te laten verlopen. Zodat u als klant er weinig tot niks van merkt. Een van de verplichtingen is dat uw oude e-mailadres minimaal nog drie maanden actief blijft. Daarmee wordt bedoelt dat u minimaal nog drie maanden post moet kunnen blijven ontvangen op uw oude email adres. Zo mist u geen berichten die gebruikers nog naar uw oude adres versturen. Dit is niet van toepassing op het verzenden van mail dat hoort u dus direct vanaf uw nieuwe email adres te doen.

nieuwe provider mail problemen
nieuwe provider mail problemen

Vaak gaat het voorafgaande nog wel eens mis als er wordt gekozen voor een nieuwe provider. Mensen hebben het idee dat ze gewoon hun oude mail kunnen blijven gebruiken. Maar onverwacht werkt de email niet meer. Er komen er foutmeldingen en de mail kan niet worden opgehaald. De drie maanden zijn dan waarschijnlijk voorbij en u kunt u mail niet meer gebruiken. Hulp bij dit probleem?

Breng uw contacten op de hoogte van uw adreswijziging

U doet er goed aan uw contactpersonen tijdig op de hoogte te brengen van de geplande adreswijziging. Deel ook de datum mee waarop uw nieuwe adres actief wordt, zodat ze vanaf dan uw oude adres kunnen weggooien en het nieuwe kunnen bewaren. U verstuurt zo’n kennisgeving bij voorkeur door uw eigen adres bij Aan te plaatsen en het adres van de bestemmelingen in BCC te zetten! Een andere mogelijkheid is een lijst maken en zo alle contactpersonen in een keer op de hoogte brengen.

Afwezigheidsmelding instellen

In de periode dat uw oude mailbox nog tijdelijk actief is kan het een goed idee zijn om een automatische afwezigheidsmelding te laten sturen. In dit bericht vermeldt u uw nieuwe adres en het verzoek om het oude niet langer te gebruiken.

Automatisch doorsturen

Afhankelijk van uw internet- of mailprovider is het misschien ook mogelijk alle berichten die nog naar uw oude adres worden gestuurd automatisch te laten doorsturen naar uw nieuwe adres. U kunt dan een filter instellen zodat die berichten allemaal in een aparte mail map terechtkomen, waarna u de afzenders kunt melden dat ze uw nieuwe adres moeten gaan gebruiken.

Accounts bijwerken

Vergeet niet alle accounts bij te werken waarbij u zich nog altijd met uw oude adres aanmeldt. Wanneer die diensten u namelijk willen bereiken, dan zal dat nog op dat oude adres gebeuren. Ook om deze reden is het goed beide adressen een tijdlang naast elkaar te laten bestaan. In Gmail bijvoorbeeld kan dat via Instellingen, Accounts en import. Klik rechts van E-mails bekijken uit andere account op Een e-mail-adres toevoegen

Nieuwsbrieven

Denk aan de abonnementen op de voor u interessante nieuwsbrieven, laat de makers weten dat u een nieuw e-mailadres heeft zodat de nieuwsbrieven u blijven bereiken, ook op uw nieuwe mailadres.

Gmail of Hotmail account

Wat natuurlijk ook mogelijk is en dan bent u in een keer klaar is voortaan uw post via Gmail te ontvangen. U maakt eenvoudig een gratis emailadres aan. En met dit adres heeft u geen last van toekomstige provider wissels en het opnieuw moeten maken van een email account. Dit zelfde geldt voor een Outlook of een Hotmail account.

Hulp met niet werkende email

Heeft u problemen met u email? Werkt de e-mail niet zoals het hoort? Wilt u vakkundige hulp met het oplossen van uw mailprobleem? Of hulp met het instellen van uw nieuwe e-mail account? Bel dan de Windows Helpdesk wij helpen u graag met het oplossen van elk computerprobleem.

Rate this post
Deel met je vrienden 👍
onpost_follow
Tweet
blank
Share
submit to reddit

2 gedachten over “Nieuwe provider ander e-mailadres

  1. blankm.jurgens

    Tele2 zegt mij , dat ze niet verplicht zijn mij een email adres te laten maken.
    Ik ben al enkele maanden lid bij hun met vaste aansluiting internet en vaste telefoon.
    Heb gelukkig nog email bij mijn vorige provider ziggo, maar die kan ieder moment verwijderd worden.
    Klopt dat , dat mijn nieuwe provider tele2 niet verplicht is mij een email adres te laten maken?

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.