E-mail instellen Windows 10

Op het moment dat u uw nieuwe computer opstart is een van de eerste dingen die u doet het instellen van uw mail. In Windows 10 heeft u als optie de Mail-App die standaard in iedere Windows 10 versie te vinden is.

Als u zichzelf heeft aangemeld bij uw Windows 10 computer met een Microsoft account (Outlook.com-, Live-, Hotmail- of een MSN-adres ) is het adres al automatisch toegevoegd aan de Windows 10 Mail en agenda app.

De Mail-App openen

Gebruikt u echter een ander email-adres bijvoorbeeld die van uw provider. Dan gaat het instellen van uw nieuwe adres in de mail app op de volgende manier:

mail app taakbalk

Open de Mail-app door op de taakbalk op het witte envelopje te klikken of door via het menu Start voor Mail te kiezen.

Windows 10 mail, account toevoegen

Bij het voor de eerste keer openen van de Mail app in Windows 10 krijgt u een welkomstscherm te zien. Klik vervolgens op een Account toevoegen. Heeft u de mail app al eerder geopend? Dan kunt deze optie bereiken via het instellingen pictogram (radartje) rechtsonder in het linkermenu van de Windows 10 mail app.

mail app wat voor account

Via het geopende scherm Een account toevoegen kunt u nu kiezen welk soort account u wilt toevoegen. Het wordt u makkelijk gemaakt omdat de instellingen van veel e-mail services zoals Google en Yahoo maar ook de Nederlandse providers al voor u ingesteld zijn. Het enige wat u nodig heeft is uw email adres en uw wachtwoord.

wachtwoord en mail instellingen

Wilt u het email account van uw provider toevoegen zoals Ziggo, KPN, Telfort enz. dan kiest u voor Ander account POP, IMAP en vult uw mailadres in. Vervolgens de naam zoals die zichtbaar wordt bij de ontvanger van de mail (Berichten verzenden met deze naam) En het bij u bekende wachtwoord. Tenslotte klikt u op de knop aanmelden en de account wordt voor u automatisch geconfigureerd door de Windows 10 Mail app.

Mail problemen

Lukt het u niet of heeft u problemen met het instellen van de mail app? Of heeft u last van vreemde foutmeldingen of komt de mail niet binnen? Dan kunt u contact opnemen met de helpdesk via het helpdesknummer 0900 3300003 (90 ct p/m) U kunt bij ons terecht met alle mail problemen en hulp bij het instellen van de mail app. Ook andere software zoals Thunderbird of het programma Outlook wat deel uitmaakt van het Microsoft office pakket kunt u voor hulp bij ons terecht.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *